خانم "بیتا مهری" فرزند آقای "دکتر فرهاد مهری" یک دختر طبسی الاصل است که توانسته در کنکور سراسری سال 1391 به رتبه سوم گروه زبان‌های خارجی دست یابد، مادر خانم مهری نیز پزشک است.

طبس- سرپرستی یزدفردا: خانم "بیتا مهری" فرزند آقای "دکتر فرهاد مهری" یک دختر طبسی الاصل است که توانسته در کنکور سراسری سال 1391 به رتبه سوم گروه زبان‌های خارجی دست یابد، مادر خانم مهری نیز پزشک است.

"بیتا" (قادر به صحبت کردن نیست، نمی‌تواند حرف بزند) صدای خوشحال مادرش بود، صدای شاد مادر ذهن را دچار دوگانگی می‌کرد که ناتوانی در گفتار دختر به شوک ناشی از ذوق قبولی در کنکور آن هم با کسب رتبه سومی در حد کشوری برمی‌گشت یا دلیلی دیگر که دوباره صدای شاد مادر بیتا مهری به گوش رسید.

روزنامه ایران به نقل از مادر "بیتا مهری" نخبه طبسی الاصل کنکور سراسری سال 1391 کشور می نویسد: دخترم تازه از اتاق عمل خارج شده است به همین دلیل قادر به سخن گفتن نیست.» وقتی از سلامت بعد از عمل جراحی گفت ادامه مصاحبه در فضایی مثلثی ادامه یافت.

سؤال پرسیده می‌شد، مادر از بیتا می‌پرسید، او پاسخ را می‌نوشت و مادر پاسخ را بیان می‌کرد و بیتا اینگونه از تلاش خود و رسیدن به مقامی گفت که نامش را برای همیشه در میان برترین‌های کنکور ایران جای داد.

بیتا مهری نوشت: برنامه‌ریزی‌ام با فصول سال تغییر می‌کرد، تابستان کمترین ساعات درسی را داشتم، بین 6 تا 7 ساعت درس می‌خواندم، به پائیز که رسیدیم ساعات مطالعه بیشتر شد و زمان‌بندی‌هایم به 7 تا 8 ساعت رسید، بهار که از راه رسید دیگر فرصتی تا روز امتحانی کشوری باقی نمانده بود، باید هر چه درتوان داشتم می‌گذاشتم، روزهای بهاری 10  تا 12 ساعت درس می‌خواندم.

دختر طلایی کنکور سراسری امسال،  اینگونه گفت و ادامه داد: اگر چنین پدر و مادری نداشتم، چنین موفقیتی را کسب نمی‌کردم، پدر و مادر که هر دو پزشک هستند با آرامشی که در فضای خانه ایجاد کرده بودند ذهن مرا در شرایطی قرار دادند که با خیالی آسوده و بدون هیچ گونه استرس و نگرانی تنها به درس خواندن فکرکنم.

دو رکن اصلی موفقیت در کنکور آرام بودن و داشتن برنامه‌ریزی مناسب است، نباید از کنکور ترسید، کنکور هم یک امتحان است درست مانند تمام امتحان‌های دیگری که در طول سال‌های درسی پشت سرگذاشته‌ایم.، تنها نامش فرق می‌کند و شاید نوع پاسخگویی به سؤالات متفاوت است، اگر خود را در برابر راهی سخت ببینیم به حتم آرامش خود را از دست داده و با غلبه استرس بر ذهن توان تمرکز کردن بر دروس و ثبت آنها مغز سخت خواهد بود.

خانم مهری می گوید: آرامشی که والدینم برایم ایجاد کردند را اصلی‌ترین دلیل موفقیتم می‌دانم.

بیتا اینگونه از دقت نظر مادر و پدر پزشک و تحصیلکرده خود به شرایط سال سرنوشتش گفت و افزود:  نامم به عنوان سومین نفر در رشته زبان خارجی در حالی اعلام شده است که در دوره دبیرستان، دانش‌آموز دبیرستان در رشته ریاضی فیزیک بودم و بیشتر ریاضی و دروس مربوط به این درس را مطالعه می‌کردم تا زبان و دروس تخصصی مخصوص قبولی در رشته زبان،‌ ولی در هر دو کنکور شرکت کردم.

زمانی که از امتحان ریاضی خارج شدم می‌دانستم که قبول خواهم شد ولی انتظار رتبه تک رقمی نداشتم ولی با پایان یافتن زمان امتحان کنکور زبان‌های خارجه حس خاصی داشتم، تصورم این بود که از یک جاده صاف و بی‌مانع گذر کرده‌ام ولی باز هم تصور نمی‌کردم جزو برترین‌های این امتحان باشم.
از سازمان سنجش که زنگ زدند در اتاق عمل بودم، مادرم پاسخ داد، مادر می‌گوید وقتی از قبولی‌ام در حد کسب مقام سوم کشوری در رشته زبان به او گفتند از خوشحالی توان ایستادن بر پاهایش را نداشت، مادرم می‌گوید ثانیه شماری می‌کرد تا عمل جراحی تمام شود، دریک زمان سلامت و موفقیت، گام به زندگی‌ام گذاشته بود و او می‌خواست نوید روزهای درخشانی که روبه‌رویم نمایان شده بود را هرچه زودتر با صدایش به گوش‌هایم برساند.
چشمانم را که باز کردم هنوز تأثیر داروهای بیهوشی بر من بود ولی متوجه چشمان سرخ مادر شدم، چشمانی سرخ با لبخندی زیبا، مرا در آغوش گرفت، پدرم نیز می‌گریست و من بهت زده بودم که صدای مادر در گوشم پیچید، او می‌گفت و من حسی را در وجودم تجربه می‌کردم که تا آن زمان تجربه نکرده بودم، برایم باور کردنی نبود دختر طلایی کنکور سال 91 هستم.

حسی همچون حس پرواز داشتم، می‌خواستم با صدای بلند بخندم، می‌خواستم بدوم و خوشحالی‌ام را فریاد بزنم ولی باید روی تخت باقی می‌ماندم پس خود را بیشتر از قبل در آغوش مادر غرق کردم، آغوش مادرانه برایم از همیشه دوست داشتنی‌تر بود.

دست پدر را در دست گرفتم، میان مهرهای آنها بود که به این موفقیت رسیده بودم، خوشحال بودم از داشتن آنها که اگر آرامش زندگی در کنار آنها نبود به حتم نام دیگری جایگزین من می‌شد.

پایگاه خبری "یزدفردا"و سرپرستی طبس، این افتخار شایسته را به خانواده محترم دکتر مهری و خانم بیتا مهری و نیز مردم شهرستان عالم پرور طبس تبریک می گوید.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا